Tänään on ollut hyvä päivä. Ulkona on ihanan ruskaiset maisemat ja olen päässyt käymään ulkosalla (vaikkakin autolla) sekä kyläilemässä murun avustamana. Omatoimisesti ei oikein pääse liikkeellle, koska jalka on leikattu vasta ja on vielä liian arka autoiluun. Tai sitten pää on vielä liian arka. Joka tapauksessa nautiskelen nyt avustetusta elämästä. Ihanaa nauttia, kun toiset huolehtii. :)

Vauvakuume on melkein aina mielen päällä. Nyt vielä kierto on aluilla ja kuppi käytössä, joten ei tarvi stressata sen puolesta. Olen kuullut viime aikoina paljon vauvauutisia tutuilta ja naapurintätikin näyttää olevan aika pallomainen, joten seinän taa lienee luvassa pikkuinen lähiaikoina.

Meidän piti aloittaa lapsettomuushoidot (IVF) syksyllä, mutta minulle sattui urheillessa tapaturva, jossa katkesi jalasta useampi luu. Olen ollut sitten koko syksyn kotona sairaslomalla ja jouduimme siirtämään hoitojen aloitusta hamaan tulevaisuuteen. Ensin on pakko saada jalka liikkumiskuntoon, jottei veritulppariski pääse konkretisoitumaan. Onneksi menin lukemaan ennen hoitoja lääkkeiden tuoteselostukset, koska siellä kerrottiin suurimman riskin olevan juuri veritulppa ja sehän ei kuulosta yhtään hyvältä yhdistelmältä kipsissä olevan jalan kanssa!! Vielä pitäisi jaksaa odotella ainakin tämä kierto, ehkä pitempäänkin. Tutkimuksissa kävimme jo keväällä eikä mitään muuta todistettavaa vikaa ole kuin minun endometrioosini ja huonosti toimiva kuukautiskierto. Clomeja olen kokeillut tässä vuosien varrella jo 4 otteeseen ja ensimmäinen lapsi on niiden ihana tulos. Toista kertaa en ole saanut niistä enää apua. Nyt pitäisi siirtyä koviin hoitoihin eli IVF:ään.

Eihän se pää ole kestänyt ihan tyhjän panttina istumista, minkä johdosta aloitin tässä kuussa käynnit akupunktiossa. Kyllähän silläkin on jotkut saaneet tuloksia aikaan eikä yhtään haittaisi vaikka se auttaisi endon kipuihin tai saisi aikaan spontaanin ovulaation. Mähän en ovuloi ollenkaan ilman apua. Olen käynyt hoidoissa nyt 2 kertaa ja popsin lisäksi kotona jotain yrttejä 3 kertaa vuorokaudessa. Odottelen jännityksellä, mitä vaikutuksia olisi tulossa. Ainakin nämä viimeisimmät kuukautiset ei olleet yhtään helpommat.

Jatkanpa siis jalan parantumisen odottamista ja odotuksen odottamista tai jotain...