Nyt olen tehnyt ison päätöksen ja edessä on uusi aikakausi. Olen päättänyt, etten kaada vastuuta lapsettomuusongelmasta kenenkään uuden miehen niskaan vaan etenen asiassa itsenäisesti. Jatkan lapsettomuushoitoja yksinäsenä naisena luovutettujen siittiöiden avulla.

Tein lopullisen päätöksen eilen ja soitin tänään klinikalle asiasta. Yllätyksekseni he olivat hyvinkin vastaanottavaisia ja sain suunnitteluajan lääkärille jo ensi maanantaille!! Toki minun pitää käydä psykologin vastaanotolla juttelemassa asiasta, mutta riittää että koetan varata sen ajan lähiajoille. Minun tilanteeni on kuitenkin sellainen, että en voi raskautua ilman IVF hoitoja. Endometrioosini on paha, toinen munajohdin on poistettu ja ikää on jo tarpeeksi / liikaa. Hyvänä puolena nähtiin se, että minulla on jo ennestään yksi lapsi joten tiedän mitä on edessä.

Kyllä nyt on uskomattoman hyvä mieli asiasta. Pääsen kenties jo pian hoitoihin. Jos aivan älyttömän hyvin käy, hoidot ovat jo ensi kuussa. Olen joka tapauksessa yksin asuva ihminen, jolla ei ole nyt aktiivista vakituista parisuhdetta. Laitan tämän asian alulle ja mietin sitten rakkautta elämääni aikuisemmalta pohjalta, ilman valtavia vaatimuksia ja paineita. Ystäväni tukevat minua asiassa ja kannustavat tavoittelemaan haluamaniani asioita. Tästä se uusi elämä alkaa!